Maanantaiaamuna 22.10 herätyskello oli soimassa jo 3.15 ja ei auttanut kun kammeta ylös aamupalan tekoon. Katras ylös ja auton nokka kohti Savonlinnan lentokenttää ja suoraa Primera Airin lentoa kohti Mallorcaa.

Matka sujui rattoisasti ja perillä odotti hiostava Palma de Mallorcan lentokenttä. Bussilla kohti hotellia Pioneroa, jossa kauniit kukat ottivat meidät vastaan huumaavalla tuoksullaan.

ja ei kun tavarat huoneisiin ja nauttimaan All Inclusivin ensimmäisestä lounaasta.

Lounaan jälkeen lähdimme sulattelemaan hyvää ruokaa ja kävelimme meren rannalle.

Joka päivä kävimme kävelemässä jossain.
Tässä oli 160 askelmaa.

Ranta on yleensä tällaista:

Eräänä päivän vuokrasimme auton ja eksyttyämme lyösimme itsemme Palman satamasta.

Siinä on miljoona poikineen. Koska kartturi ei oikein ollut kartalla niin löysimme itsemme parkkihallista ja pitihän se sitten mennä katsomaan katedraalia.

Paluumatkalla kävimme Marineparkissa, jonne oli kieltämättä suolaiset lippuhinnat. Vanhan herra liikkui verkalleen.

Ajelimme vuoristossa tosi kapeita, huonoja ja mutkaisia teitä. Pudotusta oli varmasti useita satoja metrejä ja mutkissa ei mitään peilejä tms. Hieman tuntui hurjalta.

Meillä oli ns. perhehuone eli kaksi huonetta oli yhdistetty väliovella eli käytössä oli kaksi kylppäriä ja parveketta. Tässä kuvaa parvekkeelta.

Alkuviikon lämpötila oli noin +25. Loppuviikosta tuuli kovin ja lähdimme bussilla pääkaupunkiin shoppailemaan. Keskikaupunki oli kyllä kaunis ja hyvin perinteinen kapeine kujineen.

Maanantaina 29.10 luovutimme huoneet klo 12 ja kävimme syömässä. Välissä katsoimme netistä vaalitulokset ja säätiedot, olihan autoissa kesärenkaat. Lounaan jälkeen kävimme matkaevästä hankkimassa ja puoli neljältä bussi tuli noutamaan lentokentälle. Lento oli myöhässä mutta ei pahasti. Hieman tax free ostoksia tehtiin.

Savonlinnassa oltiin hieman yli puolen yön ja kas, lunta maassa. Kotia selvittiin n. klo 02.00. Aamulla hieman nukkuneena miehen kanssa samalla autolla töihin, siihen oltiin renkaat vaihdettu ennen lomaa. Tuliaisena sain sitten kunnon flunssan, illalla oli yli 38 astetta kuumetta ja nyt ollaan kotosalla ja tehdään töitä mitä jaksetaan.

Mutta reissu oli mukava. Mallorca on ollut pitkään matkakohteena ja osa hotelleista tietysti sen mukaisesti jo iäkkäitä. Kaupustelijat ovat rauhallisempia kun Turkissa, eivät ole heti nykimässä hihasta kun menee. Hotelleja on paljon ja itse lomakohteet kuitenkin suhteellisen pieniä. Sopivat siksi hyvin lapsiperheille. Lapset kyllä päätti että seuraava reissu on sitten joskus Italiaan, saa nähdä....